13 Nisan 2010 Salı

YOĞURTLU BARBUNYA FASULYESİ SALATASI

Salata ve mezeleri çok seven biri olarak bazen değişik salatalar yapmak istiyorum, arayış içine giriyorum.Yine böyle arayış içindeyken bu tarifi gördüm ve uygulamaya karar verdim.Tarifi sevgili seçil'den aldım ,ilk başta ilginç geldi ama gayet güzel ve pratik bir salata oldu.Kendisine teşekkür edip tarifime geçiyorum.
MALZEMELER:
1/2 kg.barbunya
1 adet kurusoğan
4 -5 yemek kaşığı zeytinyağ
5 yemek kaşığı yoğurt
2 diş sarımsak
yarım demet maydanoz
tuz
kırmızıpulbiber
YAPILIŞI:
Barbunyaları üzerini 3 parmak geçecek kadar su koyup yumuşayana kadar haşlayıp süzün.
Kurusoğanları minik küp şeklinde doğrayıp zeytinyağında kavurun.Daha sonra haşlayıp süzdüğünüz barbunyaları ekleyip ,tuz katıp biraz daha kavurun ve servis tabağına alın.Diğer tarafta yoğurdu güzelce çırpın içine sarımsakları doğrayın.Biraz tuz katıp barbunyaların üzerine dökün.Kırmızıpulbiber serpip,ince ince kıydığınız maydanozları salatanın en üstüne dökün salatanız servise hazır demektir.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder