28 Nisan 2010 Çarşamba

PEYNİRLİ MİNİ KEKLER

peynirli minik kekler



Eminim size de oluyordur. Sabah tam uyanmanıza yakın gördüğünüz rüyanın uyandıktan sonra dahi etkisinden kurtulamadığınız, hatta tüm gününüzü etkilediği olmuştur muhakkak. Bu sabah öyle kalktım. Kendimi çok iyi hissetmiyorum o yüzden. İçimde sabahtan beri kara bir bulut var sanki. Hayır olsun diyelim ...

Kendi kendime dağıtmaya çabalıyorum bu karamsar havayı. Bunun için en iyisi buraya gelip yeni bir yazı yazmak dedim kendi kendime. Şimdi gelenler, selam edenler olur, okur mutlu olurum :) Çok alıştım sanırım. Belki de şımarıklık ama napayım, ilginiz bana çok iyi geliyor :)

Bana asıl iyi gelen şey belli, mutfağım. Fizik tedavimin de bitmesi ile akşamları şöyle rahat rahat evime zamanında gitmenin keyfini çıkarayım, en kısa zamanda pasta ve kurabiye hayatıma da geri dönmek istiyorum. Ne kadar özledim bilemezsiniz şeker hamurunu mıncıklamayı. Ona da hayırlısı diyelim, bugünkü hayır dua limitimiz dolsun :)


peynirli minik kekler


Bu minik kekleri Demir'in mevlüdü için Dereotlu Kurabiyelere ilave olarak yapmıştım. Servis etmesi çok rahat oldu.

Malzemeler (18-20 adet kek çıkıyor)

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 300 gr taze lor peyniri
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı nane
  • 1/2 çay kaşığı kırmızı biber
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 2/3 su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker

Fırını 180 derecede ısıtıyoruz. Muffin kalıbının içerisine kek kağıtlarını yerleştirip hazırlıyoruz.

Yumurtaları, yağ ve yoğurdu hep birlikte çırpıyoruz. İçerisine lor peynirini de ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Tuz, şeker, kabartma tozu ve baharatları katarak unu da ilave edip bir süre daha çırpıyoruz. (Kek kıvamında olması gerekiyor, eğer biraz daha un eklemeniz gerekirse 1 kaşık daha katabilirsiniz.)

Hazırladığımız harcı kek kağıtlarının içerisine bir kaşık yardımı ile paylaştırıp fırına veriyoruz.

Ortalama 25-30 dk sonra kürdanla kontrol edelim. Üzeri pembeleşince ve içi pişince fırından alıyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder