13 Nisan 2010 Salı

Anne Yoğurdu / Ev Yoğurdu

Bizim evde başta yoğurt olmak üzere süt ürünleri bol miktarda tüketilir. Son zamanlarda yoğurtlarda yazan protein miktarlarına dikkat eder oldum, severek yediğim yoğurtların bu açıdan pek de sağlıklı olmadığını "okuyunca" da ne yapabilirim diye düşünmeye başladım ki annem yoğurt yaptığını, çok da güzel olduğunu ve bana da süt kaynattığını söyledi.. Ertesi gün bir de baktım, mis gibi yoğurdunu toprak kaba koyan annem "afiyetle yiyin" diyordu..

Çocukluğumdan hayal meyal hatırlıyorum, annemle rahmetli babaannem sütü kaynatır, mayalar ve battaniyeye sararlardı. Doğru hatırlıyormuşum.. Peki annem yoğurdu nasıl yapıyor?

Ateşe dayanıklı yuvarlak bir borcama 1 kg. günlük sütü (annem SEK marka kullanıyor) alıp
parmağınızı yakmayacak dereceye kadar orta ateşte ısıtın. İçine 1-2 yemek kaşığı yoğurt ekleyip birkaç kere yavaşça karıştırın. Borcamı temiz bir battaniyeye sarıp 8 saat oda sıcaklığında muhafaza edin. 8 saat sonra yoğurdu buzdolabına alın ve 24 saat dolapta saklayın. Süre sonunda yoğurdunuz yenmeye hazır..

Not: Yoğurdunuz sulanmaya müsait olduğundan borcamdan alırken kaşığı dibe doğru daldırmak yerine tereyağı alır gibi üstünden üstünden alın..

Annemin tarifiyle ben de yoğurdumu yaptım, şimdi mayalanıyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder