6 Nisan 2010 Salı

KEFİRLİ KEK

İlk denememdi harika oldu,daha önce labneli,kremşantili kekler denemiştim fakat kefirliyi ilk kez yaptım iyiki de yapmışım.Bu tarifi sevgili seçil de gördüm,bir iki değişiklik yaptım.Ben kalıp olarak softbowl'un hediyesi olan kalıpta pişirdim, kalbımından da çoook memnunum iyiki bize bu kalıpları hediye etmişler sadece kullanırken dikkat edilmesi gereken kurallara dikkat edin o kadar sonuç mükemmel oluyor ,kurallar nemi?

* kalıbı margarinle yağladım
*keki kalıbın yarısına kadar doldurdum
*fırında kalıbı tel üzerine koyup pişirdim
*piştikten sonra 15-20 dakika soğuması için bekledim öyle kalıptan çıkardım

şimdi buyrun tarife:)))))

MALZEMELER:

3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı kefir
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un
üzeri için toz antepfıstığı

YAPILIŞI:

Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırın şekerle birlikte iyice çırpın.İçine yağve kefir katıp yine çırpın.Unu,kabartmatozunu ve vanilyayı eleyerek karışıma ilave edin bir güzel çırpıp margarinle yağladığınız kalıbınıza dökün.Önceden 175 derecede iki üç dakika ısıttığınız fırına koyup pişmeye bırakın ilk 25 dakika fırının kapağını hiç açmayın ,kabarıp kızarınca içine bıçak batırıp pişip pişmediğine bakın ,kek bıçağa yapışmadıysa pişmiş demektir.15-20 dakika kalıpta soğutup ters çevirin,toz antepfıstığı serpin.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder