20 Nisan 2010 Salı

HAŞHAŞLI REVANİ


Revani herzaman favori tatlım olmuştur ,özellikle ramazanda mutlaka yaparım.Haşhaşlı,
kremşantilisini de hep duydum ,gördüm ama hiç denememiştim.Geçenlerde bir arkadaşım yemiş ve çok beyenmiş mutlaka yap deyince denemeye karar verdim ,iyiki yapmışım çok güzel oldu oldukça hafifti.Üstelik sırf yemekten sonra değil çay saatinde gelen misafirlere bile pasta gibi ikram edebilirsiniz.
MALZEMELER:
3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı haşhaş
1,5 su bardağı irmik
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
Şerbeti için:
4 su bardağı şeker
5,5 su bardağı su
bir kaç damla limon suyu
Üzeri için:
1 su bardağı süt
1 poşet kremşanti
toz antepfıstığı
YAPILIŞI:
Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırın ,şekeri katıp bir kaç dakika çırpın.Daha sonra süt ve yağ ekleyip yine çırpın.Haşhaş ,irmik katıp yine çırpın.Un ,kabartmatozu ve vanilyayı eleyerek karışıma katıp tekrar çırpıp margarinle yağladığınız büyük kare borcama dökün.
Önceden 175 derecede bir kaç dakika ısıttığınız fırına koyup kızarana kadar pişirin. ben 45 dakika kadar fırında tuttum.İçine bıçak batırın kek bıçağa yapışmıyorsa pişmiş demektir.O pişerken diğer tarafta su,şeker ve limon damlasından oluşan şerbeti hazırlayın.Pişen tatlınızın yedi sekiz dakika ılınmasını bekleyin ,yine biraz ılıttığınız şerbetinizi keke dökün.Tatlı soğuyunca bir kasede hazırladığınız krem şanti ile üzerini kaplayıp toz antep fıstığı ile süsleyin.Afiyetlosun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder