12 Nisan 2010 Pazartesi


ÇİKOLATALI KOZALAK 


Sevgili arkadaşım Gülay'ın tarifiyle haftaya başlıyorum.Hepinize güzel bir hafta diliyorum.Adına yakışır bir şekilde kozalağa benziyor :) ama o tadı yokmu,mest ediyor insanı :)
2010 blog Ödüllerinde bende varım arkadaşlar oy vermek için tıklayın  Beni desteklediğiniz için şimdiden hepinize çok teşekkür ediyorum,yüreğinize sağlık.Oy veren parmaklarınız dert görmesin efenimm :)
Tarifimi   57 .P.D.Ç.S. etkinliğinin ev sahibesi sevgili hümeyra arkadaşıma gönderiyorum.
Malzemeler

  • 8 tane Metro çikolata
  • 1 türk kahve fincanı süt
  • 3 yemek kaşığı bal
  • 1 su bardağı ceviz
  • 250-300 gr. kadar mısır gevreği
  • Üzerine çikolata sos

Yapılışı
Büyük bir tencereye suyu koyup ocağa alalım ve daha küçük bir kabı suyun içine alalım,içine 1 fincan süt,8 tane metro çikolata koyup benmari usulü eritelim. Eriyen çikolatanın içine 3 yemek kaşığı bal ekleyip karıştıralım daha sonra cevizi ve mısır gevreğini ekleyelim ve karıştıralım.Bu arada sıcak suyun içinden kabımızı almıyoruz yoksa harcımız donar.Türk kahvesi fincanını ıslatıp kaşıkla harcımızdan koyalım ve bekletmeden servis tabağına alalım,harcımızın yapışmaması için her seferinde fincanımızı ıslatalım ve harcımız bitene kadar bu işleme dam edelim.
Çikolata sos için,1 çay bardağı kremayı ocağa alın kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtın ve içine 100 gr.bitter çikolata koyup eritin.Kozalaklarımız soğuduktan sonra üzerine çikolata sosu dökelim.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder