16 Nisan 2010 Cuma

DEREOTLU ZEYTİNYAĞLI POĞAÇA


DEREOTLU ZEYTİNYAĞLI POĞAÇA
nefis poğaçalarımı ebruya p.d.ç.s.etk.japonçekirdeğine gönderiyorum

Yumuşak mı yumuşak lezzetli mi lezzetli harika üstelik margarinsiz tereyağsız sızma zeytinyağı ile yaptığım bir poğaça tarifine buyurun efendim
Tarifi bana ait olan bu poğaçayı kesinlikle yapmanızı tavsiye ederim

1 çay bardağı sızma zeytinyağı,
1 çay bardağı yoğurt,
1 çay bardağı tuzsuz lor,
1 çay bardağı kaşar peyniri rendesi,
1 küçük boy havuç rendesi,
2 adet yumurta birinin sarısı üstüne,
Yarım demet ince kıyılmış dereotu,
1 paket mahlepli susam aromalı kabartma tozu,
1 çay kaşığı tuz,
5,5 çay bardağı un(6 bardak un konabilir ama yumuşak olsun diye5,5 da karar kıldım),
Üstüne susam

Ölçüler akılda kalsın diye malzemelerin hepsini orta boy çay bardağını kullanarak hazırladım.
Malzemeleri sevgi ve dua ile fazla sert olmayan bir kıvamda yoğurup yuvarlak şekillendirip üstüne yumurta sarısı ve susam döküp ön ısıtmalı fırında pişirdim
NOT:Poğaçanın pişmesinin üstünden 3 gün geçmesine rağmen hala aynı yumuşaklığını koruyor,işte bu yüzden bu ölçülere güvenerek yapmanızı tavsiye ediyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder