20 Nisan 2010 Salı

DEREOTLU PEYNİRLİ KURABİYE

Dereotlu Kurabiye



Tereyağ...



Kimisine göre o olmadan asla, kimine sorarsan tereyağlıysa yenmez. Kimi doktor uzak durun derken, kimisi onu yiyene bir şey olmaz der.

Ben mi ne düşünüyorum? Sizce :) ???



Benim bir yengeciğim var, adı Şükran. Şükran Yengeciğim, bizim ailede yaptığı yemeklerin, açtığı böreklerin lezzeti ile meşhurdur. Onu evine davet eden, telaşa kapılır :) Ona gidecek olan 4 gün önce perhize girer. Ona tarif sorana söylediği tek şey.. Tereyağ kızım, tereyağ kullandım, bir şey yapmadım :) olur. Elinin lezzetinin ötesinde kesinlikle kabullendiğim tek şey, tereyağın lezzetinin başka olduğu.



Bu cumartesi Demir'in mevlüdüne giderken aklımda yapacağım şey başkaydı aslında. Onu da yaptım ama gözüme az gelince başka ne yapabilirim diye elimde kalan malzemelere bakındım. Yaptığım diğer tuzludan sonra dahi tatlıya gitmedim elim. Canım şöyle kıyır kıyır, mis gibi tereyağ kokan bir şeyler istedi.



Bu kurabiyeleri de o vesile ile yaptım, denerseniz çok memnun kalacağınıza eminim.



Malzemeler:

  • 100 gr oda ısısında yumuşamış tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (ben mısırözü ve zeytinyağını karıştırdım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 100 gr beyaz peynir, ufalanmış ya da rendelenmiş
  • ince kıyılmış dereotu (5-6 dal kıydım)
  • 2 yemek kaşığı tepeleme yoğurt
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 3 su bardağı un
  • 2 yumurta , birinin sarısı dışına
  • üzeri için haşhaş


Dereotlu Kurabiye



Fırınımızı 180 derecede ısınmaya bırakıyoruz.

1 yumurtanın sarısını ayırıp, un ve haşaş dışında kalan tüm malzemeleri derince bir kaseye koyuyoruz. Önce 2 su bardağı unu ilave edip malzemelerle karıştırıyoruz. Sonrasında kalan unu yavaş yavaş ilave ederek hamuru toparlıyoruz. Ele yapışmayacak kıvamda ancak yumuşak bir hamur olana kadar un ilave ediyoruz.

Fırın tepsimizi yağlayıp ya da yağlı kağıt sererek hazırlıyoruz. Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yuvarlayıp aralıklı olarak tepsiye diziyoruz. Üzerlerine yumurta sarısını sürüp haşhaş serpiyoruz.

Pembeleşinceye kadar fırında pişmeye bırakıyoruz.



Afiyetle, sağlıkla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder