16 Nisan 2010 Cuma

Kolay Profiterol

Yapımı son derece kolay ve leziz mi leziz bir profiterol bu.. Annem yengemde tatmış, ilk fırsatta tatmam için bana da yaptı, ben tadarken de tarifi anlattı. Daha ilk kaşığı ağzıma atmamıştım ki annem "1 paket etimek" dedi. Hayretle nasıl yani diye sordum..

Evet, hamur hazırlamadan ve lezzet açısından hamurlu olandan hiç de farklı olmayan bu profiterolde etimek kullanılıyor. Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.. Anneminkini tattıktan sonra eve gelip bizim için de yaptım, hem de yarım saatten az bir sürede!

Malzemeler:
3,5 su bardağı süt
l su bardağından 2 parmak eksik un
6 yemek kaşığı tozşeker
l paket vanilya
l paket etimek
l yumurta
l paket toz krem şanti

Sosu için:
l paket Dr. Oetker çikolata sos
3,5 su b. süt

Süslemek için antep fıstığı tozu ya da çikolata rendesi kullanabilirsiniz.

3,5 su bardağı sütü tencereye alıp içine l yumurtayı kırıp çırpın. Ayrı bir yerde şekerle unu harmanlayıp süte ilave ederek orta ateşte muhallebi gibi pişirin. Ocağı kapatıp vanilyayı ilave edin ve 5 dk. mikserle çırpın. Muhallebinin içine l paket toz krem şantiyi ilave ederek 5 dakika daha çırpın. Etimekleri kırıp muhallebinin içine atın ve kaşıkla karıştırarak etimeklerin muhallebiyle iyice karışmasını sağlayın. Daha sonra üzeri için Dr. Otker çikolata sosunu 3.5 su bardağı sütle pişirip, etimekli muhallebinin üzerine düzgün şekilde yayın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder