29 Mayıs 2012 Salı

TEKLİ PASTA


 Mutlu,sağlıklı ve huzurlu bir hafta dilerim cümlemize..Sevgili Cahidenin etkinliğine katılmıştım tekli pastalarımla yayınlamak şimdiye kısmetmiş...
Malzemelerimize bir bakalım...
TEKLİ PASTA (Tepsi ölçüsü 30*22 cm)
4 yumurta
1 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı kakao(kakaonun kalitesine göre 1,5 yemek kaşığıda olur)
1/2 paket kabartma tozu
1,5 paket toz şanti
250 ml soğuk süt
YAPILIŞI
Yumurta ve şeker köpük köpük olana dek iyice çırpılır sıvıyağ,nişasta,kakao, kabartma tozu ve un da ilave edilir karışımın kabarıklığını çok fazla öldürmeden çırpılır yağlanmış tepsiye döküp  pişirilir…( Ben teflon tepsi kullandım)
Süt ve şanti çırpılır dolapta biraz bekletilir…
Kek soğuyunca ortadan ikiye kesilir şantiden sürülür dolapta beklektikten sonra dilimlenirse daha iyi olur keserken şanti yayılmaz…
Dilimlenen tekli pastamızın üzeri şantiyle ve toz antep fıstığıyla süslenir..
not:Daha kalın kek isterseniz ölçüleri artırabilirsiniz…Ben keki ıslatmadım arzu edilirse hafif nemlendirilebilir…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder