22 Mayıs 2012 Salı

MENEMEN



Haftasonları kahvaltıya değişik birşeyler yapmayı seviyorum hafta içi de mutlaka kahvaltı ederim fakat haftasonu kahvaltım daha bir güzel ,özenli olsun istiyorum. Bu menemeni de bu haftasonu kahvaltısında yapmıştım sizlerle de paylaşmak istedim.Bazen soğan koyarak yapıyorum bazen soğansız aslında soğanlı daha bir güzel oluyor sanırım bu soğan koyma işi o anki ruh halime göre değişiyor benim.Bu tarifim ise soğansız.Bu sefer yağ olarak tereyağ değil zeytinyağ koydum siz tereyağı ile de yapabilirsiniz.Gelelim tarifimize:



MALZEMELER:


4 adet yumurta

4 yemek kaşığı sıvıyağ

1 adet kırmızıbiber

2 adet yeşilbiber

1 adet büyük domates

tuz

karabiber

kırmızıpulbiber


YAPILIŞI:


Tavaya yağı koyun içine kabukları soyulup küp küp doğranan domatesleri katın.Biberlerin çekirdeklerini çıkarıp ince ince kıyıp domateslere ilave edin.Bir çay bardağı su ekleyip sebzeler yumuşayana kadar pişirin.Daha sonra bir kasede çırpılmış yumurtaları ,tuzu ve baharatları ekleyip pişirin.Yumurtalar pişince altını kapatıp servis tabağına alın.Soğanlı yapacak olursanız domateslerden önce ister küp küp ister piyazlık doğradığınız soğanları kavurun sonra domatesleri ,biberleri ekleyin.Soğanlı daha bir lezzetli olacaktır.

Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder