20 Mayıs 2012 Pazar

GÖKKUŞAĞI TATLISI

Yarın Pazartesi ........Pazartesi günlerini çok severim yeni bir hafta yeni umutlar pazar günün durgunluğundan sonra pazartesi günün canlılığı çok güzel...
Hepimize sağlıklı,huzurlu çok mutlu ve umutlu bir hafta dilerim....
Tatlı tarifimi nette bir çok yerde görmüştüm ben tarifi Damla çikolata arkadaşımdan aldım ölçüleri değiştirmeden yaptım ama şerbet miktarını yarım bardak kadar artırmakta fayda var...
Malzemelerimiz  neler bir bakalım....
3 yumurta
3 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
3 çay bardağı irmik
3 çay bardağı un
2 paket kabartma tozu
ŞERBETİ :
3,5 su bardağı şeker
4 su bardağı su
Şerbeti bana az geldi ölçülerini yarım bardak artırırsanız daha iyi olur .
ÜZERİNE:
3 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı hindistan cevizi(ben kullanmadım)
Yumurta ve şekeri şeker eriyene kadar iyice çırpın..Sıvıyağ ve yoğurdu da ekleyip tekrar çırpın....Daha sonra kalan malzemeleride ekleyerek iyice karıştırın.Yağlanmış büyük dikdörtgen borcama yayın.İyice kızarana kadar fırında pişirin.Sıcak tatlıya soğuk serbeti döküp,çekmesi için 15-20 dakika bekletin.

Bir kalıp veya su bardağı ile kekten yuvarlaklar kesip çıkartın.Geriye artan kek parçalarının üzerine kakao ve hindistan cevizini ekleyip iyice yoğurun.Ceviz büyüklüğünde parçalar alarak elinizde yuvarlayıp kesip çıkardığınız tatlıların üzerine yerleştirin.
Arzuya göre şanti ve toz antep fıstığıyla süsleyin...
Afiyet şifa olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder