30 Mayıs 2012 Çarşamba

KİRPİ KURABİYE


   Kirpi kurabiyelerim uzun bir süredir test edilecek tariflerin arasında bekliyordu denemek şimdiye kısmetmiş..Kurabiye tarifini ilk sevgili Esrada daha sonra Nefis yemek tariflerinde gördüm...
Malzemelerine ve nasıl yaptığıma bir bakalım...
  3 su bardağı un
 150 gr margarin ve tereyağ karışımı
 1,5 çay bardağı pudra şekeri
 1 yumurta akı
 1 paket vanilya
 Bir çimdik kabartma tozu
 Damla çikolata(Gözler için)
Bütün malzemeleri yoğurarak kurabiyenin hamurunu hazırladım şekil vermesi kolay olması için dolapta biraz beklettim...
 Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar aldım ucu daha sivri olacak şekilde şekillendirdim....

 Sonra bu sivri kısmı kirpinin ağzını yapmak için makas ile yatay olarak kestim.

 Gözleri için biraz boşluk bırakarak kirpinin dikenlerini oluşturmak için hamurun üst yüzeyini de makasla  kestim benim makasım çok sivri olmadığı biraz zorlandım sivri bir makasla daha kolay olur diye düşünüyorum....

 Tepsiye dizdim....

Gözleri için damla çikolataları koydum ve ısıtılmış fırında üzeri fazla pembeleşmeden  pişirdim...
Benim kirpilerim oldukça güler yüzlü kirpiler oldu :))))))
 Çok fazla kabarmayan içi hamurlu bir kurabiye oluyor..
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder