22 Şubat 2012 Çarşamba

GARNİTÜRLÜ PİRİNÇ PİLAVI

Pirinç pilavını değişik şekillerde denemeyi seviyorum ,allahtan evde de yemek seçen yok ne pişirsem yeniyor bu konuda çok şanslı olduğumu düşünüyorum.

Daha önce bir kaç değişik pilav denemem oldu bakınız pilavlar. Bu sefer garnitürlü yapayım dedim ,derin dondurucu sağolsun bezelyemi ordan aldım:)) Ben dört kişilik pilav yaptım ölçüleri kişi sayısına göre çoğaltabilirsiniz.Siz de değişiklik isterseniz buyrun tarife:



MALZEMELER:


1 çorba kasesi pirinç

3 yemek kaşığı sıvıyağ

1 tatlı kaşığı tereyağ

1 adet küçük havuç

1 adet küçük patates

3 yemek kaşığı bezelye

su

tuz



YAPILIŞI:


Pirinci üzerini geçecek kadar sıcak su koyup 15 dakika kadar bekletin.Daha sonra yıkayıp süzüp bir kenara alın.

Garnitürlerden patates ve havucu soyup tavla zarı büyüklüğünde küp küp doğrayın.Bezelyelerle birlikte haşlayın süzün.Hazır garnüitür de kullanabilirsiniz o zaman haşlamanıza gerek yok yıkayıp süzebilirsiniz.

Yağları tencereye alın eritin süzülmüş pirinci koyup bir kaç dakika karıştırarak kavurun.

Daha sonra garnitürleri ekleyin, iki kase su koyup tuzunu ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakın.

Pilav suyunu çekip üzeri göz göz olunca bir tadına bakın pirinçler pişmişse tamamdır pişmemişse biraz daha su katabilirsiniz.Patates olduğu için pilavın suyunu çeker diye biraz daha çok su koydum.

Pişen pilavı ocaktan alın ,üzerine kağıt havlu koyup kapağını kapatıp on beş dakika kadar demlendirin.Servis ederken isterseniz benim gibi kıyılmış dereotuyla süsleyebilirsiniz.


Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder