27 Şubat 2012 Pazartesi

ÇİKOLATA DOLGULU İRMİK TATLISI

Herkese merhaba
İrmik tatlısını herhalde yapmayan yoktur ,bende özellikle de ani misafirlerde kurtarıcı tarif olarak yaparım.Bu sefer bir değişiklik yapayım dedim tatlımı tart kalıbına döktüm dondurdum ters çevirince oluşan çukurada carte dor puding döktüm.Hem görüntüsü hem lezzeti güzel oldu.
Bu pratik tatlıyı sizde bu şekilde denemek isterseniz buyrun tarife:

MALZEMELER:

1lt.den 1,5 su bardağı az süt
8 yemek kaşığı irmik
9 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 paket carte d'or çikolatalı puding
2,5 su bardağı süt
üzeri için renkli damla çikolatalar
toz antepfıstığı

YAPILIŞI:

Bir lt.sütten 1,5 su bardağı kenara ayırın kalanı tencereye koyun içine irmik ,şeker ve vanilyayı katıp karıştırarak pişirin.Sütü normalden biraz az koydum ki tatlı biraz sert olsun ters çevirme
si kolay olsun.Kaynamaya başlayıp koyulaşınca suyla ıslattığınız tart kalıbına tatlıyı dökün.
Tatlınız dolapta soğurken siz pudıngi hazırlayın.Bir tencereye 2,5 su bardağı süt koyun pudıngi içine döküp karıştırarak pişirin.Bu da koyulaşınca altını kapatıp kaymaklanmaması için karıştırarak biraz soğutun.Daha sonra dolapta bekleyip sertleşen tatlınızı çıkarın ters çevirin ortasındaki çukura pudıngi dökün.Dolapta bir iki saat daha bekletip üzerini süsleyin.Ben toz antepfıstığı ve renkli damla çikolatalar ile süsledim hindistancevizi veya çekilmiş ceviziçi de kullanabilirsiniz.Dilimleyerek servis yapın.
Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder