19 Nisan 2012 Perşembe

LABADA,ALABIDA BÖREĞİ

1987 yılında yemiştim ilk olarak bu böreği,yaparlarken gördüm,yıllar geçti,belki 15 yıl önce en son yapmıştım,pazarda böyle yeşillik hiç görmedim ,bu sene inşallah bol bol alabıdam olur,tohum saçtım bahçeye ve 5-6 sm kadar büyüdüler bile ,en çok sevinen herhalde büyük kızım oldu,belki biraz büyüdüklerinde kargo ile gönderirim,alabıdadan güzel sarmalar da olur ,tadı biraz ekşimsi,benim için bu böreğin tadını ancak ağız tadını bilenler sever.








MALZEMELER -1 EL TAVA İÇİN
-4+4 yaprak
-1 yumurta
-2 çorba kaş.yoğurt
-3çorba kaş.un-tepeleme
-tuz
-su
-sıvı yağı kızartmak için

YAPILMASI :
-tavaya 2-3 çorba kaş. sıvı yağı koyun ve yaprakları bir birini bastırılacak şekilde dizin
-yumurta,tuz,un,yoğurt ile krep hamurdan biraz daha koyu hamur elde edin,gerekirse su ilave edin
-orta harlı ocağa yerleştirin tavayı,2-3 dak sonra kalan yaprakları bir birini bastırarak harcın üstüne yerleştirin
-bir bıçak ile bakın pişip pişmediğini ve bir kapak veya tepsi yardımı ile çevirin ve kızartın diğer tarafı
-sıcak ve soğuk tüketebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder