30 Mart 2012 Cuma

TATLI TURŞULU ALMAN PATATES SALATASI

Herkese merhaba , hayırlı cumalar.


Bu salatayı geçen akşam et yemeğinin yanına yaptım.Tarifini arkadaşım düşlermutfağı'ndan aldım.Malum salataları çok severim,değişik ve güzel bir salata tarifi arayışı içindeydim,bunu yapınca ve beğenince ohhh dedim bir salata tarifim daha oldu :)) Çay saatlerine ve özellikle et yemeklerinin yanına yakışacak olan salatamın tarifine gelince:



MALZEMELER:



4 adet büyük patates

1 adet kurusoğan

4-5 adet büyük salatalık turşusu(Kühne Gewürzgurken Alman Tipi )

5 yemek kaşığı mayonez

4 yemek kaşığı turşunun suyundan

1 veya 2 adet yumurta

tuz

pulbiber

arzu edilirse bir adet ekşi yeşil elma



YAPILIŞI:



Patatesleri klasik patates salatası yapar gibi haşlayıp ,soyup iri küpler haline doğrayın.Kuru soğanı piyazlık doğrayıp tuz ile ovup yıkayarak acı suyunu akıtın.Alman tipi tatlı salatalık turşusundan halka halka dört beş adet salatalığı doğrayın.Turşu mutlaka bu marka olmalıdır.Bir kasede mayonez ve turşu suyunu kaşık ile karıştırın.Patateslere soğanı ,turşuyu ,mayonezli sosu ,tuzu katın.Bir güzel harmanlayın.Salatanızı servis tabağına alın.Üzerini katı haşlanıp halka halka doğranmış yumurta ve kırmızıpulbiber ile süsleyin.Ben elma kullanmadım isterseniz salatanıza ekşi elmada koyabilirsiniz.Tuzunu ve acısını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.

Tarifim dört kişiliktir.

Herkese mutlu haftasonları dilerim.
Bu marka turşu migros ve özkuruşlar da bulunmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder