26 Mart 2012 Pazartesi

SÜTLÜ EKMEK

Hayırlı,sağlıklı ve huzurlu bir hafta dilerim arkadaşlar...Ekmek makinemi ilk aldığım zamanlarda bir iki kere ekmek yaptıktan sonra ekmek yapımını bırakmıştım...
Uzun zaman önce sevgili Cahidemin sitesindeki sütlü ekmek tarifini denedim gayet güzel oldu...Ben bazen beyaz un miktarını biraz azaltıp tam buyday unu miktarını azaltığım ölçüde artırıyorum..
Tarifi cahidemin sitesinden kopyalayıp yayınlıyorum paylaşımından dolayı çok teşekkür ediyorum...
2 su bardağı beyaz un(200 ml.lik klasik su bardağı)
1.5 su bardağı tam buğday unu
1 + 3/4 su bardağı süt
1 silme tatlı kaşığı maya
Yarım tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Ekmek makinasında sütlü ekmek yapımı
Ilık sütü makinanın haznesine dökün. Yağ, tuz ve şekeri ekleyin. Üzerine unu ve mayayı da koyup kapağını kapatın.
Menü’den pişirme süresi 3 saat 40 dakika olan, 3 nolu programı seçin. Kabuk rengini orta olarak, somun boyutunu da 900gr. olarak ayarlayın.
Başlat tuşuna basıp makinayı çalıştırın.
Yapacak olan arkadaşlara kolaylıklar diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder