24 Mart 2012 Cumartesi

SERAMİK TENCEREDE SEBZELİ TUZLU KEK





SERAMİK TENCEREDE SEBZELİ ÇEŞNİLİ TUZLU KEK ya da TENCERE KEKİ

Bazı bloglarda *TEFLON TENCERE KEKİ* adıyla tuzlu ve şekerli kek yapıldığını gördüm,denemek maksadıyla biraz da sebze,baharat vs ilave ederek pişirdim,istediğim kadar çok kabarmadı ama lezzeti çok güzeldi,yiyenler de çok beğendiler,bir de tatlı kek yapmayı düşünüyorum bakalım nasıl olacak sonucu yazarım:)

2 adet yumurta,

1/2 su bardağı süt,

1/2 su bardağı yoğurt,

1/2 su bardağı fındık yağı,

1,5 su bardağı un,

1 paket kabartma tozu,

1 adet büyük boy kırmızı(kapya) biber,

10 adet çekirdeği çıkarılıp ince doğranan siyah zeytin,

1 çay bardağı rendelenmiş keçi peyniri,

1 çay kaşığı mahlep,

1 çay kaşığı karabiber,

1 çay kaşığı pulbiber,

1 çay kaşığı kuru nane,

1/2 çay kaşığı toz zencefil,

1 yemek kaşığı çörekotu,

1 yemek kaşığı susam

bir fiske tuz

tüm malzemeleri karıştırıp dibine çok az tereyağı sürdüğüm seramik tencereye döktüm,yaklaşık 9-10 dakika kadar büyük ocağın kısık halinde pişirdim,spatula ile ters çevirip diğer tarafını da 8-9 dakika kadar ocakta tutup pişmesini sağladım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder