24 Kasım 2010 Çarşamba

YAŞ PASTA VE BİLGİ PAYLAŞIMI

YAŞ PASTA VE BİLGİ PAYLAŞIMI
Selamlar arkadaşlar ,uzun bir zamandır pasta yapmıyordum dün küçük bir pasta yaptım çocuklar çok beğendiler yeni pasta siparişi verdiler bakalım ne zaman yapabileceğim kısmet..
18 cmlik kalıp için malzemeler...
3 yumurta
1 su bardağı şeker
3/4 su bardağı un
1/4 su bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu
1/2 çay bardağı sıcak su(sütle daha güzel oluyor)
1 paket pasta kreması
süt


Yumurta aklarını bir çimdik tuzla biraz çırptıktan şekerin yarısıyla kar haline getirdim.
Başka bir kapta yumurta sarılarını iyice çırpıp sıcak suyu ekledim.En son un ,nişasta vekabartma tozunu eleyerek ekledim kuru malzemeler karışacak kadar mikserle biraz çırptım.Yumurta aklarını sarılara ekledim tel çırpıcıyla yavaş yavaş yedirdim.Yağlı kağıt serili kalıpta pişirdim.
Piştikten sonra fırından alıp tel ızgara üzerinde ters çevirerek ılamasını bekledim.Ilıdıktan sonra pasta kekini düz halde soğumaya bıraktım,çok fazla ters halde bekletilen pandispanyanın altı çöküyor.
Bu arada pasta kremasını çırptım,dolapta soğumaya bıraktım,soğuyan pandispanyayı ortadan ikiye kestim biraz sütle ıslattım krema sürüp üst patı koydum en son kremayla kapladım kakao eleyip dolapta dinlendirdim.
Şimdi sıra ikinci paylaşımımda ,uzun zamandır erol marketing işi yapıyorum,geçenlerde sipariş ettiğim ürünlerim geldi.Ürünlerin içinde yumuşatıcımda vardı.
Arkadaşlar pisiyasada bulunan yumuşatıcıların hemen hemen hepsini denedim,konsantre olanı,ucuzu,pahalısı ama istediğim sonucu alamıyordum.Geçenlerde çamaşırları yıkadım,loremsin aşk ateşi adlı yumuşatıcısın kullandım çamaşırları balkona astım,akşam üstü mutfakta yemek yapmaya başladım mutfakta güzel bir koku vardı nereden geldiğini anlamaya çalışıyorum meğerse gündüz serdiğim çamaşırlardanmış,ertesi gün balkona çıktığımda hala o güzel koku vardı.
Eğer sizde deneyip görmek isterseniz buradan ücretsiz üye olup alış veriş yapabilisiniz.
Şimdilik benden bu kadar şimdi mutfağa gidip oktay ustanın simit tarifini deneyeceğim..
Sevgiler.selamlar sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder