23 Kasım 2010 Salı

REVANİ

Aslında bu tarifi bayram tatlısı olarak yayınlamayı düşünmüştüm ama arife günü tarif yazmaya fırsatım olmayınca bu zamana kaldı:)Şekil olarak biraz portakal ağacının meşhur gökkuşağı tatlısından esinlendim.Hamurun içinede biraz hindistan cevizi karıştırdım...Dikdörtgen büyük boy borcamda(en büyük boy değil)bu kalınlığa ulaştım ki benim için en ideal kalınlığı bu ..


MALZEMELER

3 yumurta
1su bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1+çeyrek su bardağı irmik
1,5 su bardağı un
3 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şerbet İçin;

4,5 su bardağı su
4 su bardağı şeker
bir kaç damla limon


Ayrıca;

3 yemek kaşığı antepfıstığı
kaymak


Öncelikle şerbeti hazırlamakla başlayalım.Su ve şekeri çelik tenceremize koyup koyulaşmaya başlayana kadar kaynatalım.En son içine bir kaç damla limon suyu ilave edip 1 dakika içinde altını kapatıp soğumaya bırakalım.

Revani için malzemeleri kek yaparken uyduğumuz sıraya göre(önce şeker,yumurta çırpılır sonra sıvıyağ vs.)karıştırma kabımıza alıp iyice çırpalım.Yağlanmış borcamımıza hamurumuzu döküp 175-180 derece ön ısılı fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirelim.

Pişen kekimizi fırından alalım ve 2 -3 dakika bekleyip soğumuş olan şerbeti kepçe yardımı ile yavaş yavaş tatlımıza ilave edelim ve üzerini bir tepsi yardımı ile kapatıp şerbeti çekmesini sağlayalım.
Bu şekilde biraz dinlendirdiğimiz tatlımızın kenarlarını bıçak yardımı ile çıkartıp antep fıstığı ile birlikte rondomuza ekleyelim.Rondoda 10-15 daniye kadar macun kıvamına gelecek olan hamurumuzu istediğimiz şekilde kestiğimiz tatlımızın üzerine tatlı kaşığı yardımı ile koyalım.En son kaymak ve antep fıstığı ile süsleyelim.
Afşyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder