28 Kasım 2010 Pazar

BROKOLİ ÇORBASI



Kremalı ve sütlü ve sebzeli olan bu çorbayı o kadar çok seviyorumki brokolinin bol olduğu şu dönemde her hafta yapıyorum.Denemeyenler mutlaka denesin derim..Hepinize iyi haftalar diliyorum...BROKOLİ ÇORBASI
Yarım kilo brokoli
1 küçük patates
1 küçük havuç
1 diş sarmısak
3,5 su bardağı su
1,5 su bardağı süt
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı tereyağ
100 ml krema
1 minik soğan
Beyaz biber ,tuz


Öncelikle sebzelerimizi yıkayıp küçük küpler halinde doğruyoruz.3,5 su bardak su ilavesi ile yumuşayana kadar haşlıyoruz.Sebzelerimizi bir kevgire alıp suyunu tencerede bırakıyoruz.Ayrı bir tencereye un ve tereyağını alıp kavuruyoruz.2 su bardağı haşlanmış sebze suyu ve sütümüzü ekleyip bir taşım kaynamasını bekliyoruz.

Kaynayan çorbamıza sebzelerimizi ilave edip blender yardımı ile pürüzsüz olana kadar eziyoruz.Bir kaç dakika daha kaynattığımız çorbamıza en son krema ve beyaz biberimizi ekleyip altını kapatıyoruz.Tuzunuda ayarlayıp 10 dakika dinlendirelim ve servise sunalım.
Afiyet Olsun...
Not:Ben kıvamını koyu severim.Size bu kıvam koyu gelirse sebze suyu veya süt yardımı ile biraz açabilirsiniz.
Birde sağolsun canım Tatesal'cim bir ayrıntı hatırlattı bana.Ben çorbayı bu şekilde tüketmeyi severken eşim mercimek çorbasında olduğu gibi içine limon sıkıyor,aklınızda bulunsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder