29 Kasım 2010 Pazartesi

KUYMAK/MIHLAMA


Cumartesi günü aklıma nerden girdiğini bilemediğim kuymak sevdasıyla internette biraz araştırma yaptım.Google amca sağolsun beni önce aslının mutfağına sonra sevgili yasemin 'in bloğuna doğru sürükledi.Yasemin 'in yazdıklarını harfiyen yerine getirsemde yazısındada belirttiği gibi ilk seferde offff muhteşem diyemem ama güzel oldu güzel:) Gerçekten ekmeği bandıra bandıra yedik bitirdik en tereyağlısından ....

KUYMAK(2 KİŞİLİK)
2 yemek kaşığı mısır unu
2 yemek kaşığı köy tereyağı
2 su bardağı süt
tel peynir,kaşar peyniri

Öncelikle bakır sahanımıza tereyağı ve mısır unumuzu koyup iyice mısır ununun rengi dönüp kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.Yeterince kavrulunca sütü yavaş yavaş ve topaklanmaması için hızlıca karıştırarak ilave ediyoruz.

Bu aşamada içine peynirlerimizide ilave edip bir iki kere karıştıralım ve kısık ateşte ve karıştırmadan yaklaşık 10 dakika pişirelim.Bu sürede tereyağ üzerine çıkacaktır.
Mutlaka sıcak sıcak servis yapıp afiyetle yiyip bitiriyoruz...
Detaylar için Yasemin 'in siteye tık tık....

Not :İtiraf etmeliyimki yerinde ve gerçek kuymak yemedim.Çeşitli köy kahvaltılarında verilen kuymaktan çoookk daha leziz oldu...Değişik yapan arkadaşlarımda varsa yorumlarını da beklerim :)





Birde orta boy domatesi ikiye kesip içini oydum ve tulum ve beyaz peyniri dereotuyla karıştırdığım harcı iine doldurdum.Çok basit ve buradaki gibi domates bulunamadığında yapılası bir tarif .....






Buda kayınvalidemin yaptığı muhteşem kete..
Abartmıyorum bu işte ondan iyisini görmedim.Yaparken hiç yanında bulunmadığım için tarif veremiyorum ama bir gün mutlaka resimli olarak eklemek isterim...(Erzincan/içi kavrulmuş unlu kete)

Afiyetler Olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder