22 Mart 2010 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

Herkese kucak dolusu sevgiler,mutlu ,sağlıklı,bol kazançlı bir hafta geçirmenizi dilerim.Bu aralar mutfağa pek giremedim ya işteydim ya gezmede:):):) Cumartesi günüde nefis bir brunch'a gittim harika vakit geçirdim orda iyiki gitmişim:):) teşekkürler mehtap teşekürler nilgün.Hal böyle olunca hazır tarifi bile yayınlamaya yeni fırsat buldum.Bu zeytinyağlı baklayı annem yaptı.Geçen haftasonu gelecek olan misafirlere ben aşağıdaki böreği yaparken oda baklayı yapmıştı ama ben anca yayınlayabildim.Baklayı sarımsaklı yoğurt eşliğinde yedik yoğurt nerde demeyin masada vardı fakat resimlemeyi unutmuşum zaten tüm masayı da resimleyi unutmuştum:):)
Hepinizi öpüyorum tarifime geçiyorum zira yapacağım çok iş var daha...
MALZEMELER:
yarım kg.bakla
1 kahve fincanı zeytinyağ
1 adet kurusoğan
yarım demet dereotu
2 adet kesmeşeker
2 yemek kaşığı un
tuz
su
YAPILIŞI:
Baklaları yıkayıp enine ikiye kesip derin bir kasede hazırladığınız unlu suda 15-20 dakika bekletin.Soğanı küp küp doğrayıp zeytinyağda öldürün.Baklaları unlu sudan alıp yağlı soğana katın biraz sararması için kavurun.Üzerine geçecek kadar su koyun,şeker ve tuz ekleyin pişmeye bırakın.Pişmesine 10 dakika kala dereotlarını doğrayın bir taşım daha pişirip altını kapatın soğumaya bırakın.Soğuyunca servis tabağına alıp sarımsaklı yoğurt eşliğinde servis edin.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder