9 Mart 2010 Salı

ÇAY MENÜSÜ VE ÜZÜMLÜ KEK



Yoğun geçen bir haftasonundan sonra herkese merahaba.Haftasonumun yoğun olduğunu size söylemiştim ,cumartesi günü arkadaşlarım bana çaya geldiler.Canım zeynebim ve canım sevgülüm ile yedik ,içtik ,eğlendik harika bir gün geçirdik.Tabii ben cuma akşamını mutfakta geçirdim cumartesi kızlarla geçti pazar günü ise akraba ziyaretine gittim ,giderken istek üzerine üzümlü kek götürdüm.Sizlerle önce menümü paylaşayım sonrada kekimin tarifini vereyim.
Aslında arkadaşlarıma yaptığım rulo pastamın tarifini verecektim ama kendisinden pek memnun kalmadım ruloların tadı güzeldi önceleri şeklide güzeldi fakat sonra sanırım muhallebisi katı oldu parçalandı.(resimde de fark etmişsinizdir)Bende kekimin tarifini vereyim dedim.Bu tatlıyı bir kez daha deneyeceğim bakalım sonuç nasıl olacak.Geçiyorum menüme:
GÜN MENÜSÜ
Muzlu rulolar
ÜZÜMLÜ KEK
Malzemeler:
3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı kuru üzüm
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
YAPILIŞI:
Oda ısısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırın ,şekeri katıp çırpın.Daha sonra ılık süt ve yağı katıp çırpın.Tarçını ekleyin unu,kabartmatozunu ve vanilyayı eleyerek ekleyip tekrar çırpın.
Kuru üzümleri unlayıp fazla unlarını silkeleyip yağlanmış kek kalıbına üzümleri döşeyin keki üzümlerin üzerine dökün önceden iki üç dakika ısıttığınız 175 derecedeki fırına koyun.Yaklaşık 45-50 daikada pişer keke bıçak batırdığınızda kek bıçağa yapışmıyorsa pişmiştir.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder