10 Mart 2010 Çarşamba

MUHALLEBİLİ KURABİYE

MUHALLEBİLİ KURABİYE
Selamlar arkadaşlar hülya arkadaşımın bloğunda görüp denediğim kurabiye tarifini vermek istiyorum.Ben içine klasik pudingimden koydum kurabiyeyi yerken pekte puding tadı alamadım kvamı koyu olmadığı ve kurabiyenin içine az miktarda koyduğumdan dolayı diye düşünüyorum.
Kurabiyeyi denerseniz nacizane tavsiyelerim muhallebinin kıvamını koyu ayarlayın ve hamuru avucunuzda oldukça incelttin birde ben bir dahaki yaptığımda irmik koymayı düşünmüyorum yapacak olanlara kolay gelsin deyip tarifime başlayım.
Malzemeler:
125 gr. oda sıcaklığında tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı irmik
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Kurabiye hamuru için gerekli tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak elde açılır, ortasına soğumuş muhallebi konup kapatılır. Kapadığımız kısım alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
Isıtılmış fırında pişirilir.Soğuduktan sonra pudra şekeri elenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder