4 Mart 2010 Perşembe

MAYALI ÇÖREKLER
Selamlar arkadaşlar cümlemize hayırlı cumalar dilerim.Mayalı çörekleri elma şekeri arkadaşımda görüp yaptım bir çok blogcu arkadaşım gibi benimde şekilleri hoşuma gittiği için denedim,hamurun yarısını elmalı yaptım ama şekil olarak biraz bozuk oldular.Elma şekeri arkadaşım yapılışını sitesinde resimlerle çok güzel anlatmış.Ben tarçın tadını hamur işlerinde sevmediğim için kullanmadım,yalnızca yumuşak margarin sürüp şeker serptim ,ben tarifime geçeyim artık.
malzemeler:
500 gr un
1 paket kuru maya
50 gr +75 gr seker
bir fiske tuz
200 ml + 1 yemek kasigi süt
1 yumurta + 1 yumurta sarisi
5 yemek kasigi siviyag
1 kahve kasigi tarcin
100 gr tereyag yada margarin
Ortalama 500 gr unu,mayayi,50 gr sekeri ve bir tutam tuzu bir kabin icine alin karistirdım.200 ml ilik sütü 1 yumurta ve sivi yagida ilave edip kulak memesi kivaminda yogurdum.Üzerini örtüp 30-40 dakika kadar mayalanmasini sagladım.
Dinlenmis hamuru 2 esit parcaya bölüp dikdörtgen sekilde açıp ve her iki dikdörtgen hamurun üzerine oda sicakliginda erimis margarini sürdüm ,şeker serpip rulo yaptım.Rulolari verevine ücgen sekilde kestim.
Rulolarin üzerine oklavayla yada kepcenin sapi ile (yuvarlak olacak) iyice bastirdım
Yagli kagit serilmis yada yaglanmis tepsiye dizip 15 dakika tepside mayalandırdım.1yumurta sarisina 1 yemek kasigi süt ekleyip tarcinli mini cöreklerin üzerine sürün.Önceden isitilmis 175 dereceli firinda 20-25 dakika üzeri kizarincaya kadar pisirdim.
Çöreklerimi etkilliğin evsahibi arkadaşım gülayceye gönderiyor kolaylıklar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder