30 Mart 2010 Salı

ELMALI KURABİYE

ELMALI KURABİYE
Selamlar arkadaşlar bu gün sizlerle kıtır kıtır ve nefis bir elmalı kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum.Tarifi didem arkadaşımdan görüp denedim,arkadaşıma paylaşımından dolayı teşekkür ediyorum.
Kurabiyeleri iki farklı şekilde hazırladım,şimdi sıra tarifte.
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
4 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı soda (ben kabartma tozu kullandım)
1 çay bardağı yoğurt
un
Elmalı harç(Ben dondurucuda olan harcımı kullandım)
Yağ,yoğurt ve şekeri karıştırdım.Kabartma tozu ve unla yumuşak hamur yaptım.20 dk dinlendirdim.Hamuru ikiye böldüm bir parçasını milföy hamurundan biraz daha ince olarak dikdörtgen şeklinde açtım.Elmalı harcın bir kısmını hamurun üstüne yaydım ,gevşek olmayacak şekilde rulo şeklinde sardım rahat dilimleyebilmek için dolapta biraz dinlendirdim.
Diğer hamuruda yuvarlak açıp üçgen parçalara böldüm elmalı harç koyup sigara böreği gibi sardım.Isıtılmış fırında pişirdim.Soğuyunca pudra şekeri serptim.
Kurabiyelerimi P.D.Ç.S etkinliğinin ev sahibi arkadaşım hümeyraya gönderiyor kolaylıklar diliyorum.
Şimdiden cumanız mübarek olsun ,Rabbim ibadetlerinizi kabul buyursun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder