31 Mart 2010 Çarşamba

TARÇINLI TOP KURABİYE

Herkese merhaba.Uzun zaman oldu tarif vermedin ,bu baklalar burda koktu dediğinizi duyar gibiyim:):)haklısınız aslında arayı açtım fakat inanın yoğunluktan yeni birşeyler yapamadım.Bu arada mutfağa girmedimmi girdim ,misafir ağırladım, tatlılar yaptım fakat onların tarifleri sitemde vardı.Bu kurabiyeleri ise ne zamandır yapmak istiyordum ,tarçınlı tatlara bayılırım ilk bulduğum boşlukta hemencik yaptım ,gece dizi seyrederken yaptığım çay keyfine yetiştirdim.
Benim bu ölçülerle 27 tane kurabiye çıktı,pişerken evi mis gibi tarçın kokuları sardı.
Tarifime geçmeden önce beni mimleyen arkadaşlarım olmuştu burdan onlarada teşekkür etmek istiyorum.Sevgili ebruliyemektarifleri ,kendimce,anneminkızıyım beni mimlemişler ,ödül vermişler sizlere teşekkür ederim ,çok mutluoldum,bende burdan bu yazıyı okuyan herkese ödül veriyorum sizleri çok seviyorum ve tarifime geçiyorum:)))))
MALZEMELER:
2 yumurtanın sarısı
2 yemek kaşığı margarin(oda ısısında yumuşamış olsun)
1/2 çay bardağı sıvıyağ
yarım su bardağından biraz fazla pudraşekeri
1 paket vanilya
2 çay kaşığı tarçın
1 paket kabartmatozu
aldığı kadar un
üzeri için:
2 tatlı kaşığı pudraşekeri
1 tatlı kaşığı tarçın
YAPILIŞI:
Yumurta sarılarını derin bir çırpma kabına alın pudraşekeri ve yağlar ile çırpıp krema kıvamına getirin.Daha sonra içine un,kabartmatozu,vaniya ve tarçın ekleyip, yoğurup kulak memesi kıvamında hamur yapın.Hamurdan minik ceviz kadar parçalar koparıp yuvarlayıp yağlı kağıt serili tepsiye dizin.180 derecede bir kaç dakika ısıttığınız fırında pişirin.Fazla kızarmadan çıkarın ,fırından çıkar çıkmaz bir kasede karıştırdığınız tarçın ve pudraşekeri karışımından üzerlerine serpin ve soğumaya bırakın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder