26 Mart 2010 Cuma

SEBZELİ HAMSİ BUĞULAMA




SEBZELİ HAMSİ BUĞULAMA


Balık yememiz lazım ama kızartma yapmadan ve fazla yağ kullanmadan pişirmeli Buğulama benim için ideal biraz da sebze ilavesiyle hem lezzetini hem de besleyiciliğini artırmış oldum
Hamsi balığını seviyorsanız denemenizi öneririm seveceğinizi düşünüyorum

1 kg hamsi balığı,
1 adet büyük boy soğan,
3 adet domates,
1 adet havuç,
3 adet yeşil biber,
2 adet limonun suyu,
1 demet maydanoz,
1 fincan zeytinyağı konabilir ama ben diyetimden dolayı az miktarda z.yağı kullandım

Hamsilerin kılçığını çıkarıp yıkıyorum az tuzluyorum ve(teflon)balık tencereme yerleştiriyorum,
Balıkların üstüne sırasıyla:
İnce ve uzun dilimlediğim soğanları balıkların üstüne koyuyorum,
Dilimlenmiş yeşil biberleri,
Doğranmış havuçları,
Doğranmış kabuğu soyulmuş domatesleri,
Kıyılmış maydanozu,
Limonun suyunu,
Zeytinyağını ve biraz tuz koyup tencerenin kapağını kapatıyorum,
Önce hızlı daha sonra kısık ateşte balıklar suyunu bırakıp tekrar çekene ve bir miktar kızarana kadar ocakta tutuyorum


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder