17 Mart 2010 Çarşamba

ÇİÇEK TATLISI




ÇİÇEK TATLISI
Selamlar arkadaşlar tadı güzel servisi güzel tatlıyla geldim.Tarifi Nefis yemek tariflerinin sitesinden aldım.Buyrun tarifimize..
1 paket margarin
2 adet yumurta
1,5 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı sirke
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
Un
Ceviz ya da antep fıstığı
1 adet yumurta sarısı
Yapıştırmak için:1 adet yumurtanın akı
Şerbeti için:4 su bardağı su,3 su bardağı şeker
İlk önce şeker ve su ile şerbeti hazırladım soğumaya bıraktım.
Oda sıcaklığında yumuşamış olan margarine 2 adet yumurta, sirke, yoğurt, sıvıyağ, kabartma tozu ve un ekleyerek yumuşak kıvamda hamur hazırladım.
Merdane ile hamuru çok kalın olmayacak şekilde açtım.Çiçek kalıbıyla kestim ,kestiğim hamurların yarısınıda ortalarından küçük kalıpla kestim.Tam hamurlara yumurta akı sürüp ortası delik hamurları tam hamurların üzerine oturtum yumurta sarısı sürdüm ortadaki boşluklarada ceviz kırığı doldurdum.
Isıtılmış fırında pişirdim ,soğuk şerbeti üzerine gezdirdim.Yapacak olanlara kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder