16 Mart 2013 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI KURUTULMUŞ TAZE FASULYE YEMEĞİ


MERHABALAR CANLAR
Meyveyi,sebzeyi mevsiminde yemek gerek diyor uzmanlar ama artık her mevsimde her ürün mevcut :( bu iyi mi kötü mü bilemem ?
yaz mevsiminde tarlalarda doğal ortamında güneş altında yetişen sebze ve meyvelerin lezzeti ve şifası farklı,şayet yeriniz zamanınız müsaitse ve bundan zevk alıyorsanız mutlaka sebze kurutmalısınız :) ben çok zevk alarak kurutuyorum :) bu yaz yazlık komşularımızın bol miktarda fasulye ayıklayarak kuruttuğunu gördüm(20hatta 30 kg kurutan oldu) şaşırdım ,ben de diğer komşularla birlikte 2,5 kg taze fasulyeyi ayıkladım ve kuruttum
TAZE FASULYE KURUTMASI:
taze fasulyeler uzunlamasına ortadan 2ye,kesilir,baş kısımları alınır,şayet çok uzunsa enine de 2 ye kesilir,ev içersinde güneş görmeden havadar ve gölgede temiz bez üzerinde kurutulur, 2-3 gün içersinde kuruyor,daha sonra çok serin bir yerde mümkünse buz dolabının alt kısmında bekletilir
PİŞİRİLMESİ:
bir miktar kurutulmuş fasulye yıkanır(ben tamamını 3 e böldüm,yaklaşık 3-4 kişilik olur)
sıcak su ile fasulyeler yumuşayana kadar kaynatılır,süzülür,
tencereye 1 adet doğranmış soğan ve sızma zeytinyağı konur 1-2 dk kavrulursalça veya domates ardından fasulyeler konur(ben yazdan hazırlayıp şişelere doldurduğum domates rendesini kullandım), üzerini basacak kadar kaynar su,az tuz,bir çay kaşığı şeker konur kısık ateşte pişene kadar kaynatılır
NOT:yazın pişirdiğimiz taze fasulyenin lezzetiyle aynı lezzette oldu
şu an taze fasulyenin kg:10 tl,yazın aldığımda kg:1 tl idi bu da ayrı bir dip not :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder