13 Mart 2013 Çarşamba

ŞEFTALİLİ SÜTLÜ TATLI

Güzel bir gün dilerim tüm ziyaretçilerime... 
Kış mevsiminin sonunda şeftalili tatlıda nereden çıktı diyeceksiniz geçen yaz dondurucuya şeftali koymuştum baktım yaz kapıda yavaş yavaş dondurucuyu boşaltmak lazım..
 Meyveli lezzetleri sevdiğim için sütlü tatlı yapıverdim....
Malzemelerimize ve yapımına geçelim dilerseniz...
1/2 litre süt
1/2 çay bardağı un
1/2 çay bardağı nişasta
1 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı toz krem şanti
Şeftali
Un,nişasta ve şekeri kuru olarak tencerede karıştırdım sütü ilave edip sürekli karıştırarak pişirdim....
  Daha sonra toz şantiyi muhallebinin içine koydum mikserle güzelce çırptım......Kaselere paylaştırdım..
Dondurucudan çıkardığım şeftaliyi kaselerdeki muhallebiyle karıştırdım...
Şeftaliyi dondurucuya koymadan önce küçük parçalara kesmiştim...Dondurucudan çıkardığım şeftalileri buzu çözülmeye başladığında kullandım..
Şeftaliler fazla buzlu olursa muhallebiyi sulandırabilir buzun çok fazla çözülmesini beklersek bu sefer şeftaliler kararır ve fazla yumuşar bekleme aşamasını iyi ayarlamak lazım...

 
Sağlıcakla kalın..
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder