21 Mart 2013 Perşembe

KIRMIZI BUĞDAY BULGURU İLE NOHUTLU,TAVUK ETLİ,DOMATESLİ BULGUR PİLAVI



KIRMIZI BUĞDAY BULGURU İLE NOHUTLU,TAVUK ETLİ,DOMATESLİ BULGUR PİLAVI
HAYIRLI,BEREKETLİ,MADDİ VE MANEVİ KAZANÇLARLA DOLU BİR CUMA GÜNÜ GEÇİRMENİZİ DİLERİM
Eşim pirinç pilavından daha çok bulgur pilavı yemekten hoşlanır,ben ise tam tersi :) benim için pirinç pilavı pişirmek çok kolay ve zevklidir,sağlığım yerinde olduğu zamanlarda bulgur pilavı pişirmeyi yeğlerim :) soğanı,domatesi vs beni daha fazla yorar :(
gelelim pilavımıza : bu bulguru markette ilk kez görüp daha doğaldır düşüncesiyle aldık,iyi de almışız lezzetini çok beğendik,diğer bulgurlardan oldukça farklı
bulgur pilavı farklı şekillerde pişirilebilir ama ben eşim böyle sevdiği için şu şekilde pişiriyorum:
2 su bardağı bulgur,
2-3 su bardağı kaynar su veya tavuk-et suyu,
1 adet büyükçe soğan,
domates veya bu mevsimde yazdan hazırladığım domates rendesi,
az tereyağı ve sızma zeytinyağı,
haşlanmış nohut,
haşlanmış tavuk eti,
tuz,k.biber,pul biber,nane vs
doğranmış soğanlar yağda sotelenir domates rendesi ve sıcak suyu konur,bulgur yıkanıp süzülür tencereye konur,önce hızlı sonra yavaş ateşte suyunu çekene bulgur pişene dek kaynatılır arada kontrol edilir,bu bulgur diğerlerine göre daha çok su çekti 1 bulgur 2 su
haşlanmış nohut ve tavuk etleri de üstüne konur demlenmeye bırakılır,baharat ilave edip karıştırılır



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder