7 Ağustos 2009 Cuma

İRMİK HELVASI

İRMİK HELVASI
Selam kızlar cümlemize hayırlı cumalar,hepiniz iyisinizdir İnşaAllah .
Dört günlük su kesintisinin ardından suyumuza bu gün kavuştuk çok şükür,bulaşıkları hallettim şimdi sıra çamaşır ve temizlikte Allah sağlık versin önemli olan o,bu gün sizlere benim çok sevdiğim irmik helvası tarifi vermek istiyorum.
2 su bardağı irmik
2/4 paket margarin
2,5 su bardağı şeker
3 su bardağı su
Arzuya göre çam fıstığı
Uygun bir tencereye şerbet için su ve şekeri koyup beş ,on dk kaynattım.Teflon tencereye margarini koyup erittim,fıstıkları koyup biraz kavurdum.İrmiği ekleyip tahta kaşıkla karıştırarak kavurdum.Ocağın altını kapattım şerbeti ilave ettim,eğer koyu kıvamlı helva seviyorsanız ocağın altını biraz açıp şerbeti çektirin ,ben sulu kıvamda helva sevdiğim için ocağın altını açmıyorum helvayı sulu kıvamda demlendiriyorum.

Bunlarda klasik kurabiye tarifinden yapılmış kurabiyelerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder