5 Ağustos 2009 Çarşamba

ÇİKOLATA SOSLU CHEESECAKE

Bu tarifim ne zamandır yapılmayı bekliyordu.Geçen gün yaptım ve herkes tarafından beğenildi.
Benim yaptığım ölçülerle bu kalınlıkta oldu (üç parmak kalınlığında)kremasını iki ölçü yaparak daha kalın yapabilirisiniz.
Ben de birdahakine iki ölçü yapıp daha kalın olmasını sağlıyacağım.Tadı gerçekten harika oldu, daha tatlı severseniz pudraşekerini bir iki kaşık çoğaltabilirsiniz. . Yapımı oldukça pratik tadı harika bir ceesecakekiniz olsun istiyorsanız sizde mutlaka deneyin.

Herkesin burdan kandilini kutlayıp tarifime geçiyorum.

MALZEMELER:

2 paket burçak bisküvi
200 gr.kadar tereyağ yada margarin

kreması için:

1 kutu labne peyniri
1 kutu 200ml.lik krema
5 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yemek kaşığı un
1 yumurta
1 paket vanilya
üstü için:
1 /2 paket çikolata sosu
3 çay bardağı süt

YAPILIŞI:

Bisküvileri rondoda un haline getirip oda ısısındaki margarin yada tereyağ ile bir güzel yoğurun.
Bunu yağlı kelepçeli kalıba yayın.Ben 20 cm.lik kalıp kullandım.Dolaba kaldırın.Diğer tarafta labne ,krema ,pudraşekerini bir güzel çırpın.İyice özleşince yumurta ,vanilya ve un ekleyip yine çırpıp dolaptan aldığınız bisküvili katın üstüne dökün.Bir kaç dakika ısıttığınız 175 derecedeki fırına koyun.40-45 dakika pişirin.Kızarıp pişen cheesecakinizi çıkarıp soğumaya bırakın.Soğuduk
ça sertleşecektir.Daha sonra çikolata sosu süt ile pişirip en üste dökün.En az 4-5 saat dolapta bekletin.Bir gece önceden yaparsanız daha güzel oluyor.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder