27 Ağustos 2009 Perşembe

EZOGELİN ÇORBASI

Biz çorbayı çok severiz,birde çocuklar olunca çorba yapmak kaçınılmaz.Dün mercimek çorbası yapmak için girdim mutfağa,o da ne çok az bir mercimek kalmış.Kim gidecek şimdi markete dedim vee ezo gelin çorbasına bir dönüş yaptım :) Mutfakta ne bulduysam koydum içine,kendimi tam bir ezogelin gibi hissettim.Ankara'nın akşamları serinlemeye başlayan havasındada çok güzel oldu.Efendim,afiyet olsun bize.
Malzemeler
  • Yarım su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 çorba kaşığı pirinç
  • 1 çorba kaşığı tel şehriye
  • 1 çorba kaşığı bulgur
  • 1 küşük patates
  • 1 küçük soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
Üzerine : 1 yemek kaşığı tereyağı,nane,pulbiber.
Yapılışı
Tencereye çok az yağ alıp 1 küçük soğanımızı pembeleşene kadar kavuralım,1 tatlı kaşığı salçayı ekleyip bir süre kavuralım 4-5 su bardağı suyunu ekleyelim.Mercimek,pirinç ve bulguru ayıklayıp yıkayalım ve kaynayan çorbamıza ekleyelim,patatesi soyup rendeleyelim onuda ekleyelim tuzunu ayarlayıp,kaynamaya başlayınca kısık ateşte pişirelim.Pişen çorbamızın üzerine 1 yemek kaşığı tereyağı,nane ve pulbiberle sos yapalım dökelim.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder