13 Temmuz 2009 Pazartesi

TAVA BÖREĞİ

Sevgili arkadaşım Hatice'nin,lezzetli bir tarifi daha.Kendisine ait olan örgüçantam sitesine gitmek için burayı ,buradaki diğer tariflerinide görmek için burayı tıklayın.
malzemeler
  • 2 adet yufka
  • peynir (ben lor kullandım)
  • maydonoz
  • 1 fincan süt (bayatlamayı engelliyor hemde lezzet katıyor.)
  • yarım fincan sıvı yağ
yapılışı
Süt,yağ ve yumurtayı (isteyen azıcık tuz atabilir) iyice çırpalım.Teflon tavayı fırçanın ucunda az bir yağla yağlayıp,yufkanın birini teflon tavadan az taşacak şekilde serelim. Serdiğimiz yufkaya hazırladığımız sütlü karışımdan fırça ile sürelim, üzerine kalan yufkaları parça parça serpip aralarına yine karışımdan koyalım, sonra maydonozlu loru (ben biraz pul biber de ilave ettim) içine yaydım üzerine yine yufka parçaları koyup karışım serpip kenarlardan taşanları üste doğru kapatıp tamamlıyoruz.normal ateşte tavanın ağzını kapatıp pişiriyoruz alt pişince tepsi yardımıyla çevirip diğer tarafını pişirelim ,işte bu kadar böreğimiz hazır.Çok kısa sürede hazırlanan ve hafif olan böreğimizi kahvaltı yada çay yanına ikramlık yapabiliriz .İç malzemeyi isteğe göre değiştirebilirsiniz.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder