22 Temmuz 2009 Çarşamba

KROKANLI PARFE

İlk kez denedim ve beyendim.Yapımı kolay, tam bir yaz pastası.Bu sıcaklarda sizde soğuk birşeyler istiyorsanız deneyebilirsiniz.

MALZEMELER:

1 poşet kremşanti
1 çaybardağı süt
1 paket burçak bisküvi
100 gr.tereyağ

KREMASI:

1 yumurta
2 su bardağı süt
3 tepeleme yemek kaşığı un
1/2 su bardağı şeker
Üzeri için krokan

YAPILIŞI:

Tereyağını eritip ,rondoda un haline getirdiğniz bisküvilerle yoğurun ve kalıbınıza yayın.Ben 26 cm.lik kelepçeli kalıp kullandım.Bir tencereye çırpılmış yumurta ,süt,şeker,unu koyup karıştırarak pişirin.Göz göz olunca altını kapatın ,çırpıp bisküvilerin üstüne dökün.Bu krema soğuyunca bir kasede bir çay bardağı süt ile krem şantiyi çırpıp kremanın üstüne döşeyin.En üstüne krokanları serpip dolaba kaldırın.Ben hazır krokan alıp ufalayıp pastamın üstüne döktüm.Bir kaç saat dolapta donunca servis edebilirsiniz.Tarifim sekiz kişiliktir.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder