13 Temmuz 2009 Pazartesi

KAKAOLU CEVİZLİ KEK

Tatilimi yaptım, dinlendim e artık mutfağa girip bir şeyler yapma zamanı geldi.Hazır yemek çok güzel ama her zaman mümkün olmuyor.Mutfağa girip ısınma çalışmalarına başladım.Açılışı bu kekle yaptım.

MALZEMELER:

3 adet yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı iri çekilmiş ceviziçi
3 yemek kaşışığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
aldığı kadar un

YAPILIŞI:

Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaseye kırın, çırpın.İçine şekeri katıp yine şeker eriyene kadar çırpın.Ilık sütü ve yağı katıp çırpmaya devam edin.Kakao ekleyip çırpın ,unu vanilya ve kabartmatozunu eleyerek karışıma katın çırpın.Cevizleri iri iri çekip keke katıp tahta kaşıkla karıştırarak yağlanmış kek kalıbına dökün.175 derecedeki fırında pişirin.Benim kekim 40 dakikada pişti.Siz keke bıçak batırıp da pişip pişmediğine bakabilirsiniz.Bıçağa kek yapışmazsa pişmiş demektir.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder