14 Temmuz 2009 Salı

KITIR POĞAÇA


Sevgili İlknur ablamın tarifi.Şimdi uzak düştük kendisiyle ( ben taşındım eryamandan) ama kalplerimiz hep birarada.Sevgiyle kal ablacım,çocuklarınla birlikte sağlıcakla kal.
Malzemeler
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 kabartma tozu
  • Tuz,yeteri kadar un
  • Galeta unu (ben bayat ekmekleri kurutup blenderde çekiyorum onları kullanıyorum )
  • 1 yumurta
Yapıllışı
Çukur bir kapta 1 su bardağı sıvıyağ,1 su bardağı yoğurt,kabartma tozu,tuz ve 1 yumurtanın beyazını (yumurtanın sarısını üzerine kullanacağız) karıştıralım,yavaş yavaş un ilave ederek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim.Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp avcumuzda yuvarlayalım ( bu aşamada içine isterseniz beyaz peynir,maydanoz karışımı yada rendelenmiş kaşar peyniri koyabilirsiniz )ve bir tarafını önce yumurta sarısına sonra galeta ununa batırıp yağlanmış fırın tepsisine alalım.175 derecelik fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirelim.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder