19 Nisan 2009 Pazar

PATLICANLI TOST EKMEĞİ SALATASI





MALZEMELER
1 paket etimek veya tost ekmeği
3-4adet patlıcan
3-4 adet yeşilbiber
5 adet domates
2 adet kırmızı biber
Maydanoz
1 kase yoğurt
2-3 diş sarımsak
YAPILIŞI
Etimekler bir tepsiye yerleştirilir ( tost ekmeği ile yapılacaksa tost ekmekleri tepsiye dizilip fırında hafif kızartılır)Ben tost ekmeği ile yaptım .
Patlıcanlar alacalı soyulup küçük parçalara bölünür , tuzlu suda bekletilir , sudan çıkartılarak kurulanıp sıvıyağda kızartılır, kırmızı biberler ve yeşilbiberlerde halka şeklinde doğranır, aynı yağda kızartılır. Domatesler rendelenir 1 kaşık sıvıyağda biraz kavrulur 1 çay bardağı su ilave edilerek biraz pişirilir .
Sarımsaklar ezilip yoğurda eklenir. Fırından çıkan tost ekmeklerinin üzerine sarımsaklı yoğurt
dökülüp kızaran patlıcanlar yerleştirilir, üzerlerine domates sosu dökülür, kırmızı ve yeşilbiberler yerleştirilip maydanozla süslenir bir saat dolapta bekletilip servis yapılır . Evdekiler çıtır çıtır sevdiği için ben bekletmeden servis yaptım.
NOT: BU TARİFİ http://aysultan.blogspot.com/ ARKADAŞIMIZIN SAYFASINDA GÖRDÜM ÇOK BEĞENDİM MUTLAKA DENEYİN HARİKA BİR LEZZET ÇAY SOFRALARIMIZ İÇİN VAZGEÇEMEYECEĞİMİZ BİR TARİF OLACAK .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder