9 Nisan 2009 Perşembe

ELMALI KURABİYE

ELMALI KURABİYE P.D.Ç.S.E 40
Yeniden merhaba arkadaşlar bugün elmalı kurabiye yaptım tarifi meleğin marifetlerinden aldım .Tarifte hamura şeker konmuyor ama ben bir dahaki yapışımda biraz eklemeyi düşünüyorum benim elmalı harcımda şekersiz olduğu için biraz tatsız oldu kurabiyelerimi etkinliğe missgibi arkadaşıma gönderiyorum.Ben kek kurabiye yaparken biraz fazla yapıp dipfrize koyuyorum misafir geldiğinde iyi oluyor elimin altında hazır bulunuyor,artık tarife geçeyim.
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
yarım paket margarin(ben eritmeden kullandım)
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
4 yemek kaşığı kendi suyuyla pişirilmiş elma (dipfrizde vardı ben onu kullandım)
Un ve kabartma tozu hariç malzemeleri karıştırdım ,aldığı kadar un ve kabartma tozuyla yumuşak bir hamur yaptım bir saat dinlendirdim.
Unlanmış zeminde merdaneyle orta kalınlıkta açtım üçgen parçalara böldüm.Elmalı içten koydum ,sigara böreği gibi sardım.
Tepsiye dizdim ısıtılmış fırında pişirdim ılıyınca üzerlerine pudra şekeri eledim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder