19 Ocak 2010 Salı

PORTAKALLI MUFFİNLER


Bu nefis lezzeti p.d.ç.s etkinliğine ev sahibeliği yapan sevgili arkadaşım http://lezzettreni.blogspot.com/a gönderiyor kendisine kolaylıklar diliyorum.Bu aralar blog blog gezip sürekli arkadaşlarımın bloglarından birşeyler deniyorum ve herbir lezzettide büyükbir keyif alarak yapıyor ve tadıyorum. Bu nefis lezzetide sevgili arkadaşım disalin bloğunda görüğümden beri ha bugün ha yarın deniycem diyerek ertelemiştim kısmet bugüneymiş. Onun bloğundakiler mandalinalı ben evimde mandalin kalmadığı için portakalla denedim ve enfes muffinlerim oldu yumuşacık ağızda dağılan.Bu güzel tarifi için kendisine teşekkürlerimi göndermek istiyorum.Ve tarifi sevgili arkadaşımın bloğundaki gibi yayınlıyorum Denemek isteyenlere afiyetler olsun...Sevgiler....

malzemeler......
  • 3 adet yumurta
  • 8 yemek kaşığı şeker
  • 8 yemek kaşığı un
  • 1 paket kab.tozu
  • 2 mandalinanın suyu
sosu için............
  • 4 mandalinanın suyu
  • 3-4 yemek kaşığı şeker(mandalinanın ekşi veya tatlı olması durumunda şeker miktarı artar veya eksilir....)
yapılışı...........
  • kek malzemeleri çırpılır.......
  • muffin kalıplarına dökülür.......
  • önceden ısıtılmış fırında içini çekene kadar pişirilir........
  • sos için mandalinanın suyu sıkılır.......
  • şekerde eklenerek ,ocakta köpük köpük olana kadar kaynatılır.......
  • biraz ılıdıktan sonra muffinlerin üzerine birer yemek kaşığı dökülür..........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder