13 Ocak 2010 Çarşamba


ÇİKOLATALI KALPLİ KEK

Hepinize selamlar canlarım,bir kaç gündür blogumu ve sizleri ihmal ediyor gibi görünüyorum ama inanın öyle değil.Malumunuz küçük kızım 1 yaşına girdi, ama hala kıçını kaldırmıyor hanımefendi :) daha önce ortopediste gitmiştik biliyorsunuz,emeklemiyor diye.Bu hafta da nöroloji ve zeka testi randevularımız vardı.Çok şükür hiç bir sorun çıkmadı,motor hareketlerinde (yürümek, konuşmak gibi) % 20 oranında bir geriden gelme var ama bunun zekayla ilgisi yok, biraz daha fazla ilgi gösterin dedi doktor. (Eşim artık bu konuyla ilgili tek söz bile duymak istiyorum diye isyan etti ) Nasıl rahatladım inanamazsınız,herhangi bir sorun olmasında 1,5 yaşında yürüsün ne çıkar. Bu arada nedenini bilemediğim mide ağrılarım var,ne yaptıysam rahatlatamadım.
Kızlarıma,kırmızı başlıklı kız adlı bir çizgi film cd si aldık.Kırmızı başlıklı kız büyükannesine çikolatalı kek götürür.Benim kızlar bunu gördüler yaa anne bize de çikolatalı kek yap diye tutturdular.Haydi yapalım dedik,eee yapmışken birazda güzel görünsün dedik.Akşam olduğunda kızlar çikolatalı keke kıyıp kesmek istemediler :).
Tarifimi 51. P.D.S.Ç etkinliğinin ev sahipliğini yapan sevgili http://japoncekirdegi.blogspot.com/ arkadaşıma gönderiyorum.
Malzemeler
  • 3 Yumurta
  • 1 Su bardağı süt
  • 1 Su bardağı sıvı yağ
  • 1 Su bardağı şeker
  • 1 Kabartma tozu
  • 1 Vanilya
  • Yeteri kadar un
  • Üzerine
  • 1 Paket krema
  • 200 gr. Bitter çikolata
  • 100 gr. Beyaz çikolata
Yapılışı
Kekimiz için yumurtalarımızı çukur bir kaba alalım 1 su bardağı şekeri ekleyip çırpalım,ardından süt,sıvıyağ ekleyelim.Yeteri kadar un,kabartma tuzu ve vanilyayı ekleyelim.Keke kalıbımızı yağlayalım unlayalım.180 derecelik fırında 40 dakika kadar pişirelim.Pişen kekimizi kalıptan çıkartıp servis tabağına alalım.
Kremamızı bir cezve yada küçük bir kaba alıp,daha büyük bir kaba su koyup ocağa alalım ve su kaynayınca kremamızın olduğu kabı kaynayan suyun içine oturtalım.Kremayı iyice ısıtalım ama kaynamasın.İyice ısınan kremamızın içine bitter çikolatamızı kırıklayalım,çikolatamızda eridikten sonra,kekimizin üzerini sıvayalım.Beyaz çikolatayıda benmari usulü eritip üzerini süsleyelim.Ben bu aşamada eriyen beyaz çikolatayı temiz şırıngaya çekip :) ,yağlı kağıt üzerine şekiller yapıp buzdolabında bir süre dondurduktan sonra çıkardım.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder