16 Ocak 2010 Cumartesi

HAŞHAŞLI KAYISILI CEVİZLİ ÇÖREK

RESİMLERİ DAHA BÜYÜK GÖRMEK İSTERSENİZ ÜSTÜNE TIKLAMANIZ YETERLİ



HAŞHAŞLI KAYISILI CEVİZLİ ÇÖREK

Aslında haşhaşlı cevizli ve üzümlü olacaktı ama son anda evde üzüm olmadığını fark ettim çare olarak gün kurusu kayısıları küçük parçalara bölerek sorunu yok etmeye çalıştım iyi de oldu değişik bir tat oldu
1 kg un,
1 kaşık zeytinyağı,
1 tatlı kaşığı toz şeker,
1 fiske tuz,
1 paket instant(kuru)maya,
Ilık su ve süt karışımı

Bu malzemelerle fazla katı olmayan hamur yoğurdum ve bu miktardaki hamurdan 3 çeşit hazırladım yani hem tuzlu hem tatlı tariflere uygulanabilir
Büyükçe bir parça alıp unlu tezgahta incelttiğim hamurun üstüne sıvı yağ karışımlı haşhaşı sürdüm,doğranmış kayısıları,iri parçalanmış cevizi ve 2 kaşık kadar toz şekeri döküp rulo yaptım,2 parmak eninde dilimleyip üstlerine yumurta sarısı sürdüm ve pişirdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder