28 Ocak 2010 Perşembe

KARINCA KEKİ

KARINCA KEKİ VE P.D.Ç.S.E 52
Selamlar arkadaşlar cümlemize hayırlı cumalar,cumamız mübarek olsun.Elma şekeri arkadaşımda görüp denediğim kekle geldim.Kekin görüntüsü çok hoş oldu.
Önce arkadaşımın tarifini ölçüleri azaltarak 18 cmlik kalıpta denedim,içinde yoğurt olduğu için nemli bir kek oldu ,her zaman pişirdiğim ısıda yaptığım halde dışı çok çabuk kızardı ve çok kabarmadı.
İkinci kez yaptığımda kendi kek tarifimle yoğurt yerine süt kullanarak fazla ölçüde yaptım ve daha düşük ısıda ortası delik klasik kek kalıbında pişirdiğimde güzel kabardı.Ama bu sefer üzerine puding yapıp dökemedim ,misafirim geldiği için.
Ben iki tarifide yayınlayım tercih size kalmış,önce arkadaşımın tarifi ölçülerini azaltarak yaptığım kekim.
2 yumurta
2/3 su bardağı toz şeker
2/3 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 paketten biraz az kabartma tozu
1,5 bardaktan biraz fazla un
avuç içi kadar pasta süsü
Yumurtayla ,şekeri çırptım.Sıvıları ekleyip çırpmaya devam ettim,en son un ile kabarma tozunu ilave edip biraz daha çırpıp mikseri bıraktım.Pasta süsünü ilave edip kaşıkla karıştırıp yağlanmış kalıba döktüm.Önceden ısıtılmış fırında pişirdim.
Pudingi pişirip fazla soğutmdan kekin üzerine yaydım.Ben bu tarifi yapmaya başladığımdan beri hazır puding kullanmıyorum.İşte ev yapımı pudingim.
2,5 su bardağı süt
2yemek kaşığı dolusu nişasta
1,5 yemek kaşığı kakao
2-3 parça çikolata (bitter çikolata kullandım)
Sütle ,şekeri tencereye koydum arada sırada karıştırarak şeker eriyene dek ısıttım.Bir kase içinde biraz suyla kakaoyu ve nişastayı ezdim,ısınan süte ekledim.Koyulaşmaya başlayınca indirmeye çikolatayı ilave ettim ,çikolata eriyince ocaktan aldım.
Kekin üzerine yaydım puding soğumadan pasta süsünden serptim.Soğuyunca afiyetle yedik.

2.KEKİM
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağından biraz fazla un (ortalama)
1 paket kabartma tozu
Yumurta ve şekeri iyice çırptım,sıvıları ekledim.Biraz çırptıktan sonra un ve kabartma tozunu ekledim.Bir avuç pasta süsünü ekleyip kaşıkla karıştırdım.Yağlanmış kalıba döktüm ,ısıtılmış fırında pişirdim.
Karınca kekimi etkinliğin evsahibi arkadaşım
lezzet trenine gönderiyor kolaylıklar diliyorum.Benden şimdilik bu kadar hoşçakalın....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder