7 Ocak 2010 Perşembe

PANDİSPANYA NASIL YAPILIR

PANDİSPANYA YAPIMI
Selamlar arkadaşlar ,yorumcularım ve bazı blog dışındaki arkadaşlarım pandispanya yaptıklarını ama güzel kabarmadığını veya önce kabarıp sonra çöktüğü söyleyip senin pandispanyaların nasıl böyle kabarıyor ve öyle kalıyor diye sordular.
Bende nacizane dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım ,şu varki burada yazdığım bilgiler yıllardır araştırarak ve yap boz tekniğiyle öğrendiğim bilgiler ,pasta kursa gitme imkanım olmadı.
Benim her zaman güvenerek yaptığım klasik pandispanya tarifimi vereyim.18 cmlik kalıp için
3 yumurta
1 su bardağından biraz eksik toz şeker
1 su bardağından üç parmak kadar eksik un ,bardağın kalan kısmını nişastayla dolduruyorum
yarım paket kabartma tozu
yarım çay bardağı kadar sıcak süt
Önce yumurta aklarını bir tutam tuz ile biraz çırptım.Şekerin yarısınıda ekleyip kar haline getirdim.
Kalan şekerle ile yumurta sarılarını şeker eriyene dek iyice çırptım.Çırparken sıcak sütüde ilave ettim.Unu ,n,şastayı ve kabartma tozunu eleyerek ilave ettim.Çırpmaya devam ettim.En son yumurta aklarını tel çırpıcıyla veye spatulayla hangisi varsa ben bazen spatula bazende tel çırpcıyla çırpmadan yavaş yavaş yumurta aklarını söndürmeden yumurta sarılı karışıma yedirdim.
Kalıbımın dibine yağlı kağıt kesip koydum ,kalıbı yağlamadan hamuru kalıba boşalttım.Kürdan testiyle pişirdim.Tamamen sıfır yağlı bir pandispanya oluyor.
OVALEKSLİ PANDİSPANYA
Ovaleksli pandispanya daha pratik yapılıyor,bütün malzemeleri karıştırma kabına koydum.Yarım tatlı kaşığı kadar ovalekside ilave ettim,üç dakika yavaş üç -dört dakikada hızlı devirde mikserle karıştırdım.Aynı şekilde hazırladığım kalıba boşalttım ve pişirdim.
Arzu edersiniz pasta yerine çikolata soslu kek olarakta tüketebilirsiniz.
Benim pandispanya yaparken dikkat ettiğim püf noktalarım küçük ama önemli bilgiler.
1-Yumurtalar oda ısısında olmalı
2-Şeker ile yumurtayı çırparken şeker iyice eritilmeli
3-Kabartma tozu miktarı fazla,un ve nişasta miktarı az olmamalı yoksa kek kabarıp tekrar çöküyor.
4-Ben pandispanya piştikten sonra fırından alıp tel ızgara üzerinde ters çevirerek soğutuyorum böylece pandispanyamın formu bozulmuyor.
Benim paylaşacaklarım şimdilik bu kadar bir nebze faydam olduysa ne mutlu bana ,hoşçakalın..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder