25 Ocak 2010 Pazartesi

CEVİZLİ KÖY EKMEĞİ(SİNANGİL UN İLE)


RESİMLERİ DAHA BÜYÜK GÖRMEK İÇİN ÜSTLERİNE TIKLAYINIZ
p.d.ç.s.etk 52 ye gönderiyorum

SİNANGİL UNU İLE CEVİZLİ KÖY EKMEĞİ(EKMEK MAKİNESİNDE)


Sinangil köy ekmeği unu ile uzun zamandır kullanmadığım ekmek makinesinde harika bir ekmek pişirdim,öyle yumuşacık ki pammmuk gibi makineyi niye kullanmadığıma sitem ettim

500 gr köy ekmeği unu(tam buğday unu,tam çavdar unu)ilave olarak 3 kaşık beyaz un koydum 750 gr lık ekmek yapmak için makinenin ölçü kabıyla 3 kap unu tamamladım
Makinenin ölçüsünde 260 ml su demesine rağmen 300 ml su kullandım,
1 çorba kaşığı sıvıyağ,
1 tatlı kaşığı bal,
1 çay kaşığı tuz,
1 çay kaşığı şeker,
7 gr instant maya un paketinden çıkıyor,
½ su bardağı çekilmiş ceviz içi

Makinenin pişirme kabına önce sıvı malzemeleri,sonra ceviz hariç diğerlerini koyup uygun programları seçip(750 gr ekmek)makineyi 3 saatlik programda çalıştırdım
Püf noktası:ilk 15 dakikada kapak açılıp bakılır tam karışma olmadıysa silikon veya tahta spatulla müdahele edilir
Yoğurma işlemi bitince uyarı verdiğinde cevizleri ilave ettim veee başladım beklemeye 3 saat sonra inanılmaz mutlu oldum koku,lezzet,yumuşaklık daha ne olsun ki?
İmkanları verene ALLAH cc a sonsuz şükürler
Sinangile teşekkürler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder