10 Ocak 2010 Pazar

MİSAFİR MENÜSÜ VE NOHUT SALATASI


Mutfakta vakit geçirmeyi ,değişik lezzetler denemeyi ,onları misafirlere ikram etmeyi çok seviyorum fakat en çok salata ,meze türü şeyler yapmaktan zevk alıyorum.Haftasonu gelen misafirlerimizede şöyle şarap içip ,mezeler yiyebileceğimiz güzel bir menü hazırlamak istedim.
Menüme hep yediğim fakat hiç yapmadığım nohut salatasını da koydum ,iyikide koymuşum.
Bol yeşillikli güzel bir salata oldu ve beğenildi.Bu yemeklere güzel bir de sohbet eklenince gecemiz harika geçti.Sizlere önce menümü sonra nohut salatamın tarifini verip kaçıyorum.
(etsote ,pilav ve tatlının resimini çekmeyi unuttuğumdan göremiyorsunuz fakat bunların tariflerini daha önce verdiğimden resimleri de bulunmaktadır)
MENÜMÜZ:
nohut salatası
rus salatası
pilav
peynir tabağı
mevsim salatası
NOHUT SALATASI
MALZEMELER:
1 su bardağı nohut
1 kutu mısır
8-10 dal roka
yarım demet maydanoz
6-7 dal tazesoğan
tuz
zeytinyağ
limonsuyu
isteğe göre dereotu
YAPILIŞI:
Nohutları akşamdan suya koyup bekletin.Ertesi gün yumuşayana kadar haşlayın.Haşlanmış nohutların suyunu süzüp soğumaya bırakın diğer tarafta yeşillikleri yıkayıp kıyın ,Nohutlara yeşillikleri ve mısırı katıp yağ,limonsuyu,tuz isterseniz nar ekşisi döküp bir güzel harmanlayıp servis tabağına alın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder